Beograd, 13. decembar 2017. godine – Vlada Republike Srbije saopštila je danas da računovodstvene isprave, uključujući fakture, ne moraju da se štampaju, niti da sadrže pečat i potpis.
Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić i ministar finansija Dušan Vujović potpisali su danas Objašnjenje u vezi sa izdavanjem i knjiženjem računa (faktura) u papirnom i elektronskom obliku bez upotrebe pečata i potpisa.
Objašnjenjem, koje će biti dostavljeno nadležnim organima i institucijama, definisano je da pravna lica i preduzetnici mogu izdavati fakture u papirnom ili elektronskom obliku.
Ključno pojašnjenje odnosi se na to da nije obavezno štampanje fakture koja je izvorno nastala u elektronskom obliku, niti da se na eventualno odštampan dokument stavlja otisak pečata kako bi se smatrao validnim.
Elektronska faktura je validna u elektronskom obliku, bez potpisa i pečata, ne mora da se štampa i ne mora da se šalje poštom.
Faktura koja je izvorno nastala u papirnom obliku, ne mora da sadrži pečat i potpis odgovornog lica. Faktura koja je nastala u elektronskom obliku ili digitalizacijom, takođe ne mora biti potpisana elektronskim potpisom.
Predsednica Vlade Ana Brnabić izjavila je tim povodom da se primenom ovog propisa eliminišu veliki nepotrebni troškovi i olakšava poslovanje, naglasivši da ušteda novca, papira i vremena znači brže, efikasnije i racionalnije poslovanje, u skladu sa savremenim standardima.