Da li je ispravno reći knjigovodstvo ili računovodstvo? Da li je realno 2018. godine i dalje stornirati dokumenta, umesto otkazati ih ili poništiti? Sa kojim zastarelim terminima ste se vi susreli?
Tokom svog poslovanja verovatno ste se često susreli sa raznim računovodstvenim terminima i izrazima, od kojih mnogi mogu delovati nejasno ili zbunjujuće, pogotovo početnicima u poslovanju, koji su tek otvorili firmu i počeli sa radom.
Iako termini knjigovodstvo i računovodstvo imaju isto značenje, u eri kada se zapis ne vodi obavezno fizički u knjigama već i elektronski, prikladniji termin je
računovodstvo.
- Da li je realno 2018. godine i dalje stornirati dokumenta, umesto otkazati ih ili poništiti? Nije.
- Koja je razlika između klijenta, inopartnera, partnerske firme, ili sačuvaj-me-bože komitenta? Nema razlike, sve nabrojano označava firmu (subjekat) sa kojim imate poslovnu saradnju. Nama najprikladnije deluje opšti termin klijent.
- Faktura ili račun? Svi znamo šta je račun i izdavanje računa, čemu onda fakturisanje?
Mišljenja smo da računovodstveni termini moraju biti izraženi jasnim jezikom, kako bi bili lako
razumljivi svima a prvenstveno osobama koje u prvom redu nose posao i poslovanje a to su preduzetnici, vlasnici firmi, i sl., a da prateće delatnosti kao što su računovodstvo, bankarski sektor i sl. treba njih da prate, a ne obrnuto, kao što je danas često slučaj.
Uzimajući u obzir da je jezik živa stvar, shvatimo ipak ovo tumačenje uslovno. Ispravni termini su oni koji su aktivno u upotrebi i za koje se većina opredelila.
Sa kojim zastarelim terminima ste se vi susreli? Napišite nam u komentarima ispod.